3900 euro voor buurtmaaltijd

1000 km lopen brengt 3900 euro op voor buurtmaaltijd

WAGENINGEN Zeven Wageningers liepen namens Rotary Wageningen de Nijmeegse 4Daagse. Met de meer dan 1000 kilometer die ze samen in die vier dagen liepen, wandelden ze 3910 euro bij elkaar voor de buurtmaaltijd in De Nude. Eerder riepen de wandelaars onder andere via dit platform op hen te sponsoren voor de buurtmaaltijd. Daar werd boven verwachting op gereageerd. Zij hoopten op 1500 euro sponsoring, maar het werd 3910 euro. En die donaties kwamen vooral uit Wageningen. Een echt voorbeeld dus van ‘Wageningen helpt elkaar’.

De buurtmaaltijden in de Nude worden georganiseerd en bekostigd door ‘Wageningen helpt elkaar’, een initiatief van de gezamenlijke serviceclubs in Wageningen, waaronder Rotary. Zij doen dit samen met Solidez Welzijn en de Wageningse Uitdaging. De serviceclubs steken ook zelf de handen uit de mouwen: ze serveren, ruimen op en wassen af. De buurtmaaltijd is bedoeld om mensen met elkaar in contact te brengen en een ontmoeting in een fijne omgeving mogelijk te maken. Naast de gezelligheid en aandacht voor elkaar, is er ook ruimte voor tips en advies, naast natuurlijk een lekkere en gezonde maaltijd.

Het zevental kon vrijdag niet bij de Vierdaagse plechtigheid op het Wageningse stadhuis aanwezig zijn. Zij waren verheugd dat waarnemend burgemeester Rien Bor hen op maandag 22 juli alsnog de Wageningse erepenning uitreikte, een teken van trots voor elke Wageninger die de Nijmeegse 4Daagse succesvol weet te volbrengen.

Zoals ook de andere Wageningers weten, die dit jaar de Vierdaagse liepen, waren het vier heel intensieve dagen. Annemiek Nelis en Ronald van Welie hadden de 4Daagse eerder gelopen. Samen zorgden ze dat de nieuwelingen genoeg trainden en technisch goed voorbereid aan de start verschenen. Het team koos niet de makkelijkste weg. Drie van de lopers hadden vanwege hun leeftijd ook met 30 km per dag het 4Daagse erekruis kunnen krijgen, maar ze liepen toch alle zeven 40 km per dag.

Dat trainen bleek geen luxe. Met de dagen werden de pijntjes nadrukkelijker. Maar ook de grappen en saamhorigheid. Jacques: “Wat ook enorm hielp was dat Annemiek precies wist waar de lekkerste koffie met appelflap was te krijgen, en waar de broodjes met gebakken ei.” Ronald Oosterhuis: “En dan de partners die aan het einde van de dag ons voorzagen van drankjes en snacks, terwijl wij voorzichtig voelden of onze voeten er nog wel aan zaten.” Marion: “Alle steun van familie en vrienden heeft geholpen. Het meelopen tijdens de voorbereiding, de berichtjes, de sponsoring. Ondanks vermoeidheid en pijn ’s avonds, verschenen we daardoor elke ochtend toch weer fit aan de start.

Volgend jaar weer? Theo zucht: “Het waren vier fantastische dagen”.

Wil je alsnog aan dit mooie doel bijdragen? Dan is je bijdrage welkom, kijk hier.